czwartek, 13 lipca 2017

Łazanki z mięsem mielonym, kapustą i grzybami.

Naszło mnie ostatnio na dość patriotyczną potrawę. Niestety ciężko w Niemczech(w mojej okolicy) o dobra, polska kiszoną kapustę. Na szczęście będąc u babci zahaczyłam o sklep z polskimi produktami i znalazłam kiszoną kapuchę :) Grzyby zbierałam i suszyłam osobiście z mężem, a łazanki również są pochodzenia polskiego. Do tego wszystkiego wykończenie dania zieleniną z mojej własnej donicy, och jak swojsko :)




Składniki:

  • 0,5 kg mięsa mielonego
  • 0,5 kg kiszonej kapusty 
  • 2 średnie cebule
  • 1 puszka pieczarek - 290 g - mogą być też świeże
  • 0,5 kg makaronu łazanki
  • sól, pieprz, mielone ziele angielskie, liść laurowy
  • olej do smażenia
  • 2-3 łyżki masła



Wykonanie:


Kapustę, jeśli jest  kwaśna możemy najpierw przepłukać, ja tego nie zrobiłam gdyż moja kapusta kwaśna aż tak bardzo nie było, plus warto wodą podkreślać smak potrawy. Odciskamy ją z soku i kroimy lub zostawiamy taką jaka jest - jak wolisz. Zalewamy wodą, tak, by przykryła kapustę, gotujemy na małym ogniu do miękkości.
Mięso podsmażamy razem z posiekaną cebulą, dodajemy sól, pieprz ziele angielskie i liść laurowy, podlewamy dużą ilością wody, dusimy do całkowitego wyparowania soków. Do mięsa przekładamy ugotowaną kapustę, smażymy wszystko około 10-15 minut.
Pieczarki myjemy, kroimy na małe kawałki, przysmażamy na oleju, lub używamy tych z puszki i mamy mniej pracy :) Przekładamy je do mięsa z kapustą.
Makaron gotujemy wg instrukcji na opakowaniu , odcedzamy, dodajemy do reszty, mieszamy dokładnie, chwilkę całość zasmażamy, doprawiamy. A na koniec dodajemy masło i czekamy aż się roztopi, ponownie mieszamy i gotowe.
Można przystroić talerz ale nie trzeba. 
Łazanki świetnie smakują ze świeżym koperkiem posiekanym i dodanym już na talerzu (aby zachował wszystkie wartości i witaminy).




Co prawda nie smakowało jak u teściowej (mistrzyni łazankowa!), ale też było smacznie :)

11 komentarzy:

  1. Super odmiana, ja zawszę robię z kiełbasą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też znam tylko z kielabsa

      Usuń
    2. w Niemczech kielbasa do dobrych nie nalezy wiec jej w ogole nie kupuje, korzystam z innych produktow jak np. mieso mielone :)

      Usuń
  2. Uwielbiam łazanki. Już wiem co zrobię jutro na obiad. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam łazanki ;) Aż mi narobiłaś ochoty na taki obiad ;) Wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam przygotowac, daj znac jak smakowalo :)

      Usuń
  4. Ostatnio cały czas widzę przepisy typu mięso mielone i kapustą. Zrobiłam i zakochałam się, a łazanki w takiej formie? Pierwszy raz widzę i wiem, że będę musiała zrobić
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to bardzo dobre polaczenie, mozna to skomponowac na wiele sposobow :)

      Usuń
  5. Ja już jestem głodny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio robiłam lazanki ale taki przepis widze pierwszy raz ! :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi milo ze mnie odwiedzasz, zapraszam do grona obserwujacych! :)

Dziekuje za komentarz!

Copyright © 2016 Pluumka opisuje , Blogger